W trosce o bezpieczeństwo: współpraca FBSerwis i Yanosika

2022-08-03

Yanosik zwiększa bezpieczeństwo nie tylko samych zmotoryzowanych, ale także… pracowników drogowych FBSerwis. W jaki sposób?

(…)

Ostrzeżenia na wagę życia
FBSerwis już od 10 lat świadczy kompleksowe usługi z zakresu utrzymania infrastruktury drogowej. Do jej zadań należy m.in. zabezpieczanie miejsc wypadków drogowych, sprzątanie jezdni, odtwarzanie ogrodzenia dróg czy utrzymanie zieleni. Nierzadko prace te wykonywane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu, a to może stanowić zagrożenie dla pracowników drogowych. Jak wynika ze statystyk firmy, w ciągu roku dochodzi do nawet kilkunastu wypadków z udziałem pracowników, mimo odpowiedniego oznakowania miejsc robót interwencyjnych. Niestety wielu kierowców ignoruje przepisy i nie zachowuje ostrożności, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu, a to może prowadzić do tragicznych konsekwencji. Postanowiono więc znaleźć sposób na zwiększenie bezpieczeństwa pracowników drogowych – wzbudzenie czujności kierowców, za pomocą Yanosika.

Czym jest SKOPI?
W ramach współpracy marka Yanosik stworzyła System Komunikacji o Pracach Interwencyjnych (SKOPI). System został stworzony w 2017 r. jako element kampanii FBSerwis pod nazwą ”Zwolnij! Pracujemy dla Ciebie”, i jego celem było przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa pracowników drogowych. Od tego czasu funkcjonuje na wszystkich drogach obsługiwanych przez FBSerwis i jest systematycznie wdrażany przy każdym nowo pozyskanym kontrakcie drogowym. Dzięki tej funkcji kierowcy podróżujący z aplikacją Yanosik odbierają specjalne ostrzeżenia, dotyczące prac wykonywanych w obrębie dróg. Obecnie są to 2 rodzaje komunikatów: o pracach drogowych oraz o koszeniu traw. Dzięki otrzymywaniu informacji z wyprzedzeniem, kierowcy mogą dostosować jazdę do sytuacji na drodze, a to zwiększa bezpieczeństwo zarówno ich samych, jak i pracowników drogowych. Informacje o wykonywanych pracach wprowadzane są do systemu na bieżąco, przez pracowników FBSerwis. Dzięki ogromnemu zasięgowi, jaki posiada Yanosik, komunikaty trafiają do szerokiego grona zmotoryzowanych, uświadamiając im, że na drodze nie są sami, a kultura jazdy ma ogromne znaczenie.

Cały artykuł dostępny jest na portalu Rynek Infrastruktury.